Thursday 12 July 2012

filem :: aku, kau & dia

akhirnya dapat jugak menonton filem ni. memang last minit betul. hari ni hari terakhir filem ni kat cinema. next week dah masuk astro first lah kot.




memandangkan kat dalam hall tu cuma ada 11 orang penonton saja, so curi-curi ambil gambar. macam poyo la pulak. semua benda nak ambik gambar. tapi ok lah. at least i enjoyed it.


ok tak filem ni??? pada pendapat saya filem ni acceptable la. jalan cerita yang agak ringkas. jumlah pelakon yang agak limited sebab low budget filem ni. Pelakon berbakat. sekurang-kurangnya heroin tak adalah kaku sangat dan menjiwai watak sedih dengan baik. yelah, orang kematian tunang tersayang. lakonan Remy ok. ada part yang dia buat muka bodoh. boleh la buat orang gelak jugak. yang lain cuma ada pekin, nash, harum salim bachik, adik mia, si tolol-yang-buat-orang-gelak farid dan mak jah orang gaji. tapi saya suka marisa yasmin. dia sesuai sangat bawa watak isteri orang kaya dan sangat cantik orangnya. 

pengarahan piere andre yang agak baik. tapi banyak scene yang dipotong dan sambungan yang kurang lancar menampakkan kelemahan filem ni.


keseluruhan filem ni dalam kategori OK. tak adalah bosan sampai tertidur macam filem berani punya budak. dan penonton ada pilihan sikit daripada asyik menonton filem MIG saja.

bintang??? 3.5/5

1 comment:

Unknown said...

suka lgu tema cte nih.. :)