Monday, 29 October 2012

di pagi aidiladha

orang lain, pagi-pagi makan rendang, ketupat, lemang.. kami lepas solat raya, pekena teh tarik dan roti canai.  memang tak masak pun sebab nanti makan kat rumah mak. baik betul menantu ni kan. memang mak tak bagi masak pun sebab dia dah masak banyak.

yang peliknya, kat mamak tu kemain penuh lagi. kalau budak2 bujang tu logikla sebab diorang memang tak masak pun. ni yang berangkut anak bini memenuhkan kedai mamak tu. haishh, sama macam situasi kami kot. apa pun tahun ni raya macam tak meriah sangat. tak rasa macam raya pun sebenarnya. tak tahulah kenapa. pagi ni ramai yang dok cerita pasal terperangkap dalam kesesakan lalulintas. dah adat, semua balik kampung. penuhlah jalan tu kan. yang penting dapat luangkan masa dengan family tersayang. jemmed pun jammed lah. it's worth it.






1 comment:

baby lydia said...

teh tarik pekena dgn roti cnai..memang ummmmm !!!