Thursday 6 October 2011

cOntest : FiRst BeLog P!nKy P!nK

klik banner tau!!

tak kenal maka tak cinta
versi cinta Internet
.............................................................................

Tahun 2000, internet tu masih dikategori benda yang tak semua orang tahu. nak guna internet kena pergi CC, guna kat makmal komputer ke.. tahun 2000 juga aku mula mengenali miRc dan membuka lembaran baru dalam hidup. Memperkenalkan aku ke dunia interaksi tanpa sempadan. Lepas habis class je, terus lepak kat CC. sape tau #kampung chat, #mamak ke kira up-to-date la.

dan dari situ, aku mengenali si dia. bermula dengan sapaan rambang tanpa tujuan. diikuti email. dan telefon setelah aku gunakan duit ptptn untuk memiliki nokia 3310 berharga RM650.

setahun, berbicara tanpa bersua muka. hanya sekeping gambar yang aku scan kat CC dengan kos RM2 dia mengenali rupa parasku.

mengambil masa yang lama untuk mengenal hati budi masing-masing dan akhirnya terjalin ikatan pernikahan yang sah. dan doaku agar ia kekal untuk selamanya.

dan jika oang bertanya bagaimana kami mengenali antara saru sama lain??
aku tersenyum...

*****

jom join..