Wednesday 13 February 2013

tak tentu arah

nak mulakan ayat pun dah tak tahu. boleh dikatakan overloaded dah. saya baru terima jawatan baru bulan lepas. totally different dari kerja saya sebelum ni. dan lebih mencabar. tapi it's a challenge for me. dan saya terima ni secara sukarela. dah spent 7 years as a chemist, now i'm officially QA & SHE Coordinator. memang saya minat dengan jawatan ni. dari dulu lagi saya aim untuk involve dalam bidang ni. that is why saya ambik master dalam SHE. at least ade lah jugak peluang saya manfaatkan ilmu 2 tahun di UTM Jalan Semarak tu. Mungkin rezeki saya masih di sini. tak terbuka jalan lagi untuk saya meneroka dunia luar. tapi saya yakin, akan tiba masanya.

dan yang lebih merumitkan, company tempat saya bekerja ni telah diambil alih oleh management lain. so, banyak benda yang nak kena tukar dan ini membuatkan proses pembelajaran saya lebih mencabar. terlalu banyak arahan diterima. bermacam report nak kena submit dan semuanya memang baru bagi saya. luckily saya keep in touch dengan ex-colleague yang pegang jawatan ni dulu. banyak yang dia bantu.

laluan hadapan masih banyak likunya. saya harus kental dan yakin dengan keupayaan diri. biasalah, adat bekerja. dengan semua kerenah, itulah pahit manisnya.

p/s bila kita keluar dari zon selesa, ada ketika akan terbit rasa kesal. tapi kena teruskan langkah. kerana jika tak, kita akan kekal disitu. itulah cabaran, itulah pengorbanan :)


1 comment:

Nisa Greennnpanda said...

ptt la lame xupdate..
busy ngan keje br ye..
bgus la azlini tough mnerima challenges.. ^_^
ganbatte!!