Monday 7 January 2013

#parentalguidance

parental guidance @ 02.01.2013
thanks to cinemaonline



wah. lamanya ambik masa nak tulis entry pasal movie ni. basically ni first pre-screening yang kami attend this year. sangat fun and entertaining. even ashraf pun asyik gelak jer. untuk parents, ni movie yang bagus untuk bawa anak-anak menonton. sure, you and your kids will love it.

full review klik sini ye. banyak pengajaran daripada movie ni. mungkin cara kita mendidik anak-anak berbeza dari cara mak ayah kita. yelah. kita mestilah nak yang terbaik kan. bukan maksudnya cara parents kita tak bagus, cuma perlu disesuaikan dengan peredaran masa. kami belum ada rezeki untuk ada anak lagi tapi kami yakin rezeki itu ada. mugkin belum masanya kerana perancangan Allah SWT adalah yang terbaik. eh, ni dah cerita lain ni...

for me, cerita ni sangat menghiburkan. lakonan yang mantap. betapa diane berusaha supaya diorang tak jadi "the other" grandparents. yelah, sampai jer kat rumah anak, semua photo frame gambar anak dan cucu dengan atuk nenek sebelah lagi. lagipun diorang ni last resort jer. diajak jaga grandkids pun sebab terpaksa dan tak ada orang lain lagi. mestilah terasa. cuma "fartie" yang cool dan tak kisah sangat. semua peristiwa lucu ni boleh buat korang gelak tau. dan barker cute sangat!! so, jangan lupa ke cinema ok.

3.5 star

1 comment:

Nisa Greennnpanda said...

congrats coz slalu je mnang tiket wayang..jealous, hehe...