Wednesday 28 November 2012

Life of Pi

Life of Pi (3D)
GSC Tropicana City Mall @ 27th Nov 2012
Thanks Red.fm

Movie ni adalah yang paling ditunggu-tunggu untuk tahun ni. actually dapat invitation untuk pre-screening kat 2 tempat berbeza. 1 kat TGV Setiawalk Puchong dan 1 lagi kat GSC Tropicana City Mall. Kami pilih kat Tropicana sebab kat Puchong tu screening start awal sangat. Lagipun kat Tropicana ni in 3D. Lagi syok.

Sangat puas hati. Cuma kondisi seat agak tak selesa. Entah kenapa rasa masa nak menggelongsor ke depan jer. Both seat macam tu. 



Movie ni sangat memberi inspirasi.  permulaan movie ni agak slow. dari segi audio dan visual memang tak boleh dipertikaikan. cinematograpi yang cantik dan memukau. Kebanyakkan masa movie ni berlatarbelakang laut, so kami pun rasa macam nak mabuk laut sama. 

bagi saya, ada part yang agak sensitif. bila Pi tercari-cari kepercayaan dan maksud tuhan. mencuba setiap agama. dari hindu, ke kristian malah islam juga. you guys kena tengok movie ni dulu, then baru boleh faham apa yang saya cuba sampaikan. 

jangan lupa ye tengok movie ni. you'll be amazed dengan kesungguhan Pi untuk survive. permainan emosi yang mungkin boleh membuatkan ada orang yang menangis. tapi kenapa richard parker pergi begitu sahaja??? kecewa tau....

No comments: