Tuesday 25 September 2012

the possession :: movie date with...

the possession
tgv, bukit raja | 22.09.2012
thanks tupai.my & gempakstarz




movie date with... of course him and special guest; my sis in law. kali pertama keluar tengok wayang bersama with her. alang-alang ada extra ticket, ajaklah my sis in law. jarang ada peluang nak keluar sama-sama. it was good. dinner kat fudkot  dulu sebab movie start pukul 8.45pm. ramai jugak kat dalam hall. yang spoil sikit, ada yang bawak anak kecil, then buat bising pulak. asyik bercakap, menjerit, dan menangis jer. ada yang dok shhh-shhh tapi tak diendahkan oleh parent dia pun. hati kering betul.

actually movie ni dah nak habis waktu tayangan kat cinema. sebab dalam t&c ticket tu, nak kena tunggu movie ni jadi * (free list movie) dulu. then baru boleh tengok. tak pelah. asalkan ticket free kan.

movie ni pasal emily yang beli kotak antik masa yard sale. kotak tu mengandungi roh jahat (dibbuk). bila emily buka jer, dia dirasuk. dan seterusnya parents dia cuba untuk keluarkan roh jahat tu. cerita ni berkisar tentang roh jahat bagi kepercayaan jew. sesiapa jer yang nak musnahkan kotak tu, akan mati dalam keadaan yang mengerikan.

cuma yang pelik, kenapa lah kalau cerita pasal rasuk ni, nama watak tu mesti emily. dulu cerita exorcisme pun, watak perempuan yang kena rasuk tu pun emily. takkan kebetulan?? movie ni boleh tahan lah. cuma slow sangat pada awalnya. tak adalah suspense sangat. saya bagi rating 2.5/5 cukuplah.

eh. sekarang ni astro bagi tengok channel yang kita tak subscibe ye?? tak sure pulak sampai bile promotion ni. bolehlah layan movie channel :)


No comments: