Thursday 22 August 2013

world tour 2013 | linkin park & metallica

bulan august ni ada 2 konsert artis antarabangsa. linkin park & metallica. as usual, i tried my best untuk dapatkan free tickets.
 
dan tuah saya dapat free 1 pair linkin park tickets dari twitter firefly. Tics bernilai RM195 each.
 
 


agak malang, seat arrangement yang organizer ni buat tak best langsung. kami duduk nun jauh ke belakang. view stage terhalang oleh structure besi pulak tu. dapat tengok pun melalui screen kat tepi stage. agak hampa. padahal banyak jer space kosong kat padang tu. maybe they expect ramai orang yang akan beli tics mahal tu. ticket paling murah adalah RM95 dan paling mahal rasanya RM680.
 
overall konsert sangat best. tenaga luar biasa dari linkin park. apa yang best kalau pergi konsert ni adalah kita boleh melalak sing along dengan lagu favourite kite. malam tu ada jugaklah yang menari-nari kan. up to them lah. dah bayar ticket mahal kan. mana boleh nak halang.
 
next time linkin park datang, akan make sure dapat seat yang lebih baik. baru boleh nampak mike shinoda dari dekat :)
 
 
semalam, konsert metallica kat stadium merdeka. tapi kami duk kat luar jerlah. just enjoy the music sambil beli merchandise. nak beli tiket, mahal sangat. rasa macam tak worth pulak. ticket paling murah RM195 tapi dah sold out pun. tinggal yang RM380 ke atas. so, dengar jer lah kat luar stadium. lagipun ramai jer orang kat situ. saya tak minat mettalica ni. cuma husband beria nak pergi. ikutkan jer lah.
 
apa yang berbeza tentang konsert ni adalah crowdnya. konsert mettalica ni macam menakutkan jer. semua pakai baju hitam ada gambar tengkorak dan macam-macam imej lain lagi. yelah, kumpulan rock kan. mestilah imej macam tu. ada yang rambut panjang dan macam-macam lagilah.
 
nak tengok mettalica punya pasal, ada yang sanggup panjat tangki air, panjat pokok. ada yang sampai rosakkan pagar stadium semata-mata nak masuk tengok konsert. polis dan pasukan Rela ada jer kat sana tapi susah nak kawal crowd yang ganas ni. sampai ada yang bertumbuk dengan Rela. gerun tengok. this weekend mettalica buat konsert kat singapore pulak. mesti lagi ramai kat sana.
 
kadang-kadang bila tengok konsert ni boleh release stress especially bila band yang kita suka perform. artis malaysia ni jarang saya pergi sebab tak berapa minat sanagt. yang selalu pergi pun konsert jamal abdillah je :)



No comments: