Monday 25 March 2013

shanghai bahagian 1

sejujurnya, teramat gembira dengan peluang yang diberikan. walaupun ni business trip tapi at least dapat merasa pengalaman berada di negara orang setelah 30 tahun terperap di negara sendiri. such a wonderful experiences. masa yang singkat tapi rasa puas. dan membakar semangat untuk kumpul duit dan pergi bercuti2 oversea.


passport di umur 30tahun. ambil masa setengah hari nak buat passport. process senang jer cuma part nak menunggu tu yang jenuh sikit. Fee RM100 untuk 3 tahun dan RM200 untuk 5 tahun. saya cuma buat 3 tahun sebab company yang bayarkan.


 dalam MH0369. Penerbangan ke Pudong Shanghai ambil masa 4 - 5 jam. kat Shanghai ada 2 airport. Satu Pudong dan satu lagi Hongqiao.


Shanghai Map ambil jer kat airport.


Suasana yang nyaman. sejukkkk. yelah tak pernah mengalami cuaca sejuk 10degreeC. tapi best sangat. kat sana banyak pokok togel jer. mungkin daun tak tumbuh lagi kot. dan saya amatlah jakun.


pemandangan dari hotel. hotel yang kami stay adalah Okura Garden Hotel Shanghai. 5 star hotel yang mostly guestnya adalah japanese. Dah hotel mahal, facilitiesnya mestilah bestkan. Ni pun nasib business trip. kalau pergi sendiri tak adanye nak menginap kat 5 star hotel ni. Rate semalam pun RM500. baiklah pergi hotel biasa jer. jimat sikit...


ok. nanti kita sambung lagi ye...

No comments: